Permanent Group Chats (MD-9346)

english
desktop-client

#1

As a user I want to have permanent chat rooms for my team.

Original Request


Neuer Passcom_Client 16 Chat Features (Webhooks,Feste Chat Räume)
#2

The current idea is:

Permanent Chat Rooms for each Team

  • Each member is automatically participant of the room (no opt-out, no logout)
  • Can write a message to all team members at any time
  • Room Message will carry around message markers for push support
  • An offline member is shown as ghosted within the team
  • Each permanent chat has an archive. Messages of removed members will still be shown.
  • Searching will also find messages of these archives
  • For dynamic members:
    • Each State Change (Un-/Pause, Login / Logout) results in one message logged to the archive
    • This message is not pushed and doesn’t result in any notification

Mute Function

If muted, the following happens to notifications and other stuff

  • No Muc Notiications shown
  • No Red Indicator on windows / dancing Icon on macOS
  • No Lock-Screen Notifications on iOS / Android
  • No (chat) sounds played
  • The “Overall Message Counter” (within the OS, on the Conversations button) IGNORES Messages
  • The Actual Conversation Tab Shows the number of unread messages in Grey

If muted, i can see the state

  • I see in the roster with a symbol that this team is muted
  • I see within the conversation tab that this conversation is muted

If someone else has muted:

  • I see a mute symbol within that persons avatar in that conversation

I can mute:

  • I can toggle the mute symbol and state within the roster cell
  • by Clicking on some symbol within the conversation

UI Changes

If you click on a Team Roster Cell, you end up in the Conversation for that Team
We remove the “Phone Symbol” from the TeamRoster Cell

Feedback wanted!


Besseres Nutzungserlebnis in Pascom Client unter Windows
#3

Hallo @Mathias,

gibt es hier auf der Roadmap schon konkrete Planungen für die Umsetzung? Wäre ein sehr gefragtes Feature! :slight_smile:

Viele Grüße
Michel


#4

Hallo,

die genannten Ideen finde ich sehr gut. Das Fehlen des persistenten Gruppenchats ist das einzige, das uns noch davon abhält, auf den neuen Pascom Client wechseln zu können. Das ging im Classic-Client über ein Flexpanel.

Uns würde erstmal auch ein persistenter, öffentlicher Gruppenchat reichen, dem jeder beitreten kann.

Viele Grüße
Andreas


#5

Fünf Monate später gibt es leider immer noch keine Neuigkeiten? Wird sich denn da in der nächsten Zeit etwas tun? Wir warten sehnsüchtig auf den permanenten Gruppenchat und freuen uns schon darauf, wenn wir den pascom Client bei uns einsetzen können.


#6

Auch wir warten hier auf Rückmeldung. :frowning: Wahrscheinlich hat die pascom 18 einfach alle Ressourcen ausgeschöpft. Zumindest eine Rückmeldung wäre schön, wie die weitere Planung aussieht.


#7

Hallo zusammen,

So ist das :wink:

Aber die permanenten Group Chats stehen immer noch weit oben auf der Client Roadmap.

LG
Mathias


#8

Bitte gebt die Option mit, die Gruppenchats nach X Tagen zu löschen.
(DSGVO und so)